Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Obchodní dům Prior Brno
Čtveřice domů Dornych 29 až 33
Dešťová kanalizace v Černovicích (stoka F35d)
Železniční trať Prostějov–Třebovice
Podzemí pod hlavním nádražím v Brně
Hotel Klenov Bystřička
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Fotka

K volbám v Madridu


9. 10. 2021
Na svůj první větší výlet po Španělsku a současně premiérovou návštěvu Madridu jsem se vydal trošku nedobrovolně. V pátek 8. a sobotu 9. se totiž konaly volby do poslanecké sněmovny ČR a jediné místo, kde bylo možné ve Španělsku volit bylo na ambasádě v hlavním městě.

A když už jsem se vydal do Madridu místním rychlovlakem AVE, rozhodl jsem se po odvolení zůstat v Kastilii přes noc a navštívit pohoří Sierra de Navacerrada s jeho proslulou elektrickou úzkokolejkou, přenocovat v horách a vrátit se do práce až v noci z neděle na pondělí.

Nakonec to byl víkend zážitky nabitý snad víc, než bych si přál - a to přesto, že jsem byl celou dobu úplně sám. Ty nejdůležitější momenty jsem shrnul v následující reportáži.

Z Barcelony jsem vyrazil v sobotu velmi brzo ráno. Na vlak o půl šesté jsem se metrem málem nedostal. Z podzemí hlavního nádraží Barcelona-Sants jsem vyjel rychlovlakem AVE (Alta Velocidad Española, ale také „pták“) vedeným jednotkou řady 103, která poněkud připomíná německé ICE 3. Není to náhoda, protože jde o jednotku Siemens Velaro, která se řítí rychlostí až 300 km/h.
Z Barcelony jsem vyrazil v sobotu velmi brzo ráno. Na vlak o půl šesté jsem se metrem málem nedostal. Z podzemí hlavního nádraží Barcelona-Sants jsem vyjel rychlovlakem AVE (Alta Velocidad Española, ale také „pták“) vedeným jednotkou řady 103, která poněkud připomíná německé ICE 3. Není to náhoda, protože jde o jednotku Siemens Velaro, která se řítí rychlostí až 300 km/h.
V Madridu jsem hned z nádraží Atocha zamířil do čtvrti Chamartín, kde se nachází česká ambasáda. Vzal jsem to světle modrou linkou metra (celkem je jich v Madridu už 16 opravdu nezvyklého rozchodu 1445 mm) a jako milou pozornost na uvítání jsem našel tuhle výstavu smaltovaných cedulí z různých stanic metra.
V Madridu jsem hned z nádraží Atocha zamířil do čtvrti Chamartín, kde se nachází česká ambasáda. Vzal jsem to světle modrou linkou metra (celkem je jich v Madridu už 16 opravdu nezvyklého rozchodu 1445 mm) a jako milou pozornost na uvítání jsem našel tuhle výstavu smaltovaných cedulí z různých stanic metra.
Protože mně bylo už předem jasné, že volit budu ve Španělsku, vyřídil jsem si doma v Židenicích tenhle voličský průkaz. Naneštěstí se musí před volbou odevzdat, pročež jsem si ho aspoň vyfotil na památku.
Protože mně bylo už předem jasné, že volit budu ve Španělsku, vyřídil jsem si doma v Židenicích tenhle voličský průkaz. Naneštěstí se musí před volbou odevzdat, pročež jsem si ho aspoň vyfotil na památku.
Po úpsěšné volbě mně zbylo pár hodin k návštěvě Plaza Mayor a dalších zákoutí v centru. Vlak do hor mně jel až po poledni.
Po úpsěšné volbě mně zbylo pár hodin k návštěvě Plaza Mayor a dalších zákoutí v centru. Vlak do hor mně jel až po poledni.
Uličky v Madridu nejsou špatné, ale začínám být z Barcelony asi trošku rozmazelný. Madrid se snaží, le Barcelona je jednoznačně malebnější.
Uličky v Madridu nejsou špatné, ale začínám být z Barcelony asi trošku rozmazelný. Madrid se snaží, le Barcelona je jednoznačně malebnější.
Na oběd jsem nakonec zašel do indické restaurace. K mému překvapení jsou indické restaurace ve Španělsku úplně stejné jako v Česku ale docela jiné než v Indii.
Na oběd jsem nakonec zašel do indické restaurace. K mému překvapení jsou indické restaurace ve Španělsku úplně stejné jako v Česku ale docela jiné než v Indii.
Po poledni jsem se přesunul místním vlakem (říkají jim tu cercancias) do stanice Cercedilla, kde jsem měl najitý autobus nahotru do průsmyku Puerto de Cotos (úžasných 1830 m), kde končí úzekokolejka pohořím Navacerrada. Původně měla dráha pokračovat na severní stranu hor, tunel skrze průsmyk ale nebyl nikdy dostavěn a tak jeho slepá polovina slouží jen jako depo pro zelený lokotraktor. Fotku jsem musel pořídit foťákem prostrčeným pod vraty.
Po poledni jsem se přesunul místním vlakem (říkají jim tu cercancias) do stanice Cercedilla, kde jsem měl najitý autobus nahotru do průsmyku Puerto de Cotos (úžasných 1830 m), kde končí úzekokolejka pohořím Navacerrada. Původně měla dráha pokračovat na severní stranu hor, tunel skrze průsmyk ale nebyl nikdy dostavěn a tak jeho slepá polovina slouží jen jako depo pro zelený lokotraktor. Fotku jsem musel pořídit foťákem prostrčeným pod vraty.
K podzimu patří ocúny. zde ve výšce bezmála 2000 m nad mořem je klima docela podobné tomu českému.
K podzimu patří ocúny. zde ve výšce bezmála 2000 m nad mořem je klima docela podobné tomu českému.
Stanice Cotos je už několik let bez provozu. Úzkokolejka je bohužel v dezolátním stavu a tak se budu muset projít 20 km zpátky do Cercedilly pěšky. Mám na to den a půl. Aspoň místní restaurace je otevřená a tak jsem si dal na příštích 24 h poslední chlazený drink.
Stanice Cotos je už několik let bez provozu. Úzkokolejka je bohužel v dezolátním stavu a tak se budu muset projít 20 km zpátky do Cercedilly pěšky. Mám na to den a půl. Aspoň místní restaurace je otevřená a tak jsem si dal na příštích 24 h poslední chlazený drink.
Loučím se se ztichlou stanicí Cotos a nastupuji svoji dramatickou a dlouhou cestu po úbočí pohoří Navacerrada do nížiny.
Loučím se se ztichlou stanicí Cotos a nastupuji svoji dramatickou a dlouhou cestu po úbočí pohoří Navacerrada do nížiny.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Viktora
Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase.
Číst

Autor: Radim
Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-)
Číst

Autor: Pepix
Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček.
Číst

Autor: Kps
Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119
Číst

Autor: Kps
Text: Najdete si to v katastru nemovitostí...
Číst